نرم افزار مبل هوشمند در جدیدترین طرح های مبل

طراحی دکوراسیون داخلی هوشمند با استفاده از فناوری نرم افزار مبل هوشمند در منزل که با شما سخن بگوید رویای هر فرد علاقمند به طراحی داخلی است. اما آیا این ایده به معنی آن است که تجهیزات واقعا با شما صحبت کنند؟

ایده اصلی به صورتی که به نظر می آید نیست. جدیدترین مبلمان های خانه های هوشمند امکاناتی فراتر از نشیمن برای شما فراهم می کنند. تولید کنندگان مبلمان جدیدترین طرح های خود را با استفاده از آخرین تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت و نرم افزار مبلمان ارائه می کنند. طرح های الهام گرفته شده از تکنولوژی هایی همچون دستیار صوتی هوشمند گوگل و آمازون. نتیجه این ادغام تکنولوژی نرم افزار مبلمان سه بعدی و نرم افزار دکوراسیون داخلی, ارائه مبلمان, میز, تشک و … با تکنولوژی پیشرفته, مناسب و کاربردی و ظاهر چشمگیرتر است.

کاربرد نرم افزار مبلمان در طراحی مبلمان و دکوراسیون داخلی

شما می توانید به سادگی موبایل یا تبلت خود را بدون اتصال سیم و با قراردادن برروی میزهای هوشمند با قابلیت نرم افزار مبلمان, شارژ نمایید. ویا در صورتیکه می خواهید به موسیقی در فضای آرام گوش دهید. می توانید اتاق نشیمن خود را به مبلمانی با تکنولوژی صدای فراگیر مرتبط با نرم افزار مبل هوشمند مجهز نمایید. با کمی صرف بودجه بیشتر, میزهای قهوه خوری با سطح مجهز به صفحه نمایش لمسی نیز در دسترس است. میزهای تاچ اسکرین با به کاربردن نرم افزار مبلمان در سیستم آن امکان دسترسی سریع به اینترنت را برای شما فراهم می کند. هم چنین ویژگی های تشخیص صدا و کنترلگر خانه مانند نور, حرارت و امنیت از قابلیت های دیگر آن است. با استفاده از میزهایی که دارای کشوهایی هم چون یک یخچال کوچک هستند دیگر مجبور نیستید برای برداشتن یک نوشیدنی سرد از صندلی خود حرکت کنید.

در این مقاله و چند مقاله آینده به معرفی چند نمونه از جدیدترین طرح های محصولات بر پایه نرم افزار مبل هوشمند در جهان می پردازیم.

1-مبلمان با تکنولوژی پنهان سازی

مبلمان هوشمند با تکنولوژی پنهان سازی سیم و شارژرهای تجهیزات شما بر پایه نرم افزار مبلمان, یک سبک زندگی مرتب را برای شما به ارمغان آورده است. رنج وسیعی از مبلمان های لوکس برای پنهان سازی تکنولوژی های مورد استفاده شما در خانه طراحی شده اند. بدون نیاز به اتصال تعداد زیادی کابل در اطراف خانه و ایجاد فضایی با ظاهر نامناسب. این طراحی برای محیط های کوچک با راهروهای باریک مناسب است. طرح ها شامل مجموعه ای از مبل ها, میزها, قفسه ها و کابینت های شناور پیش ساخته با انواع سطح های چوبی و پارچه ای هستند.

شما می توانید از بین انواع مختلف مجموعه طرح های Cocoon, Scala, Twenty, Ameno انتخاب مناسبی داشته باشید. طرح هایی هم چون سیستم های صوتی, سطوح شارژ هوشمند, تلویزیون های هوشمند با سطح قابل چرخش و پورتهایی برای تجهیزات اپل. همه این موارد در سطح مبلمان شما پنهان شده است. شما می توانید این تکنولوژی ها را از طریق کنترل های هوشمند و فناوری نرم افزار مبل هوشمند به کار رفته در آن تنظیم نمایید. فقط با استفاده از یک نرم افزار مبلمان و سیستم اتصال IR یا بلوتوث, به راحتی از طریق موبایل یا تبلت خود به ویژگی های مجازی و صوتی دسترسی دارید. برای دسترسی به طرح ها و اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

نرم افزار مبل هوشمند

2- میز شارژر بی سیم (FurniQi)

میزهای شارژ بی سیم FurniQi همراه با تکنولوژی مدرن نرم افزار مبلمان بهترین گزینه برای برطرف کردن نیاز ما به محیطی تمیز و آرام است. این میزها به سادگی نیاز شما به استفاده از سیم های شارژ را برطرف می کنند. میزها با طرح های ظریف از چوب بامبو ساخته شده اند. و دارای یک نقطه اتصال بی سیم Qi هستند. شما می توانید به طور همزمان چند موبایل و گجت را با قرار دادن بر روی آن شارژ نمایید. همراه با قابلیت های دیگری که نرم افزار مبل هوشمند موجود در این میزها به شما می دهد همچون اعلام صوتی و استفاده آسان در تاریکی. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

نرم افزار مبل هوشمند

3- مبلمان با بلندگوهای داخلی (Surround Sofa)

Surround Sofa طرحی از مبلمان است که توسط کمپانی Natuzzi ارائه شده است. این مبلمان ترکیبی خلاقانه از تکنولوژی و راحتی را ارائه می دهد. طراحی این مبلمان دارای قابلیت نرم افزار مبل هوشمند با سبک معاصر و به ویژه اختصاص داده شده برای دوستداران موسیقی است. یک کیت صوتی به صورت انتخابی در مبلمان قرار داده می شود. این کیت از طریق محل پورت MP3 یا به صورت بی سیم از طریق بلوتوث عمل می کند. هم چنین این مبلمان دارای نرم افزار مبلمان همراه با ویژگی های کاربردی دیگری هم هست. هم چون تنظیم قسمت پشتی, نشیمن یا پایه آن مطابق با دلخواه شما و برای راحتی هرچه بیشتر. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

مبلمان هوشمند

برای بحث در مورد مبلمان هوشمند، باید سعی کنید این اصطلاح را تعریف کنید. یک تعریف ممکن است این باشد: مبلمان هوشمند مبلمانی است که از اطلاعات محیط اطراف برای ارائه عملکرد و راحتی به کاربران خود استفاده می‌کند. سایر رویکردها ممکن است به آن به این صورت اشاره کنند: مبلمانی که عملکردی یکپارچه را ارائه می‌دهد یا مبلمانی که حداقل یک هدف دوم کامل دارد. عبارات دیگر ممکن است آن را اینگونه تعریف کنند: مبلمانی که آخرین فناوری IT را برای دسترسی از راه دور به دستگاه‌های مختلف خانه ادغام می‌کند.

نویسندگان بیانیه‌ای را پیشنهاد می‌کنند که همه موارد فوق را خلاصه می‌کند: مبلمان هوشمند مبلمانی است که ارزش افزوده، عملکرد، راحتی و ظرافت را برای مطابقت با هر نیاز شخصی صادر شده توسط کاربر به ارمغان می‌آورد.

ویژگی‌های مبلمان هوشمند

به منظور ارائه راه حل‌های سفارشی (شخصی) برای تامین نیازهای خاص افراد مجموعه‌ای از ویژگی‌ها تعریف شده است:

سبک: سنتی، مدرن

فضای موجود: مقداری فضای آزاد، فضای بسیار کم یا فضای باز گسترده

سرمایه گذاری: بر اساس ویژگی و کیفیت، متعادل یا پایین‌ترین قیمت

سبک زندگی: سخت کوش، خانواده متمرکز، هنرمند

تاثیر هدفمند: ظاهر، راحتی اقتصادی

عملکرد: اهداف متعدد، صرفه جویی در فضا، ادغام عملکرد

در این مورد “هوشمند” شاید مستقیماً به نوع خدماتی که این مبلمان ارائه می‌دهد اشاره دارد: دسترسی به اینترنت، انواع مختلف برنامه‌های کاربردی برای نیازهای مختلف (مانند تبلت ها یا تلفن‌های هوشمند)، که توسط متخصصان فناوری امروزی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. توکودا چنین دستگاه‌هایی را پیشنهاد کرد که در یک نقطه هوشمند ادغام شده‌اند که می‌تواند دسترسی به اینترنت، سرویس‌های آگاه از زمینه مبتنی بر مکان، رومینگ خدمات و خدمات شخصی‌سازی را فراهم کند. ایده اصلی طراحی و پیاده سازی مبلمان هوشمند برای به دست آوردن قابلیت توسعه و پیکربندی مجدد برای توسعه آینده بود. مبلمان هوشمند دارای دو جزء است: سخت افزار (کامپیوتر، سنسور، دستگاه و لوازم) و همتای نرم افزاری.

مبلمان به عنوان دروازه‌ای به دنیای سایبری، به عنوان اپراتور خدمات یا به عنوان گیرنده خدمات. نویسنده دو محصول را پیشنهاد می‌کند: یک لامپ از نوع Smart Furniture، که یک لامپ استوانه‌ای است که از 6 رنگ نور به صورت سریال تشکیل شده است که می‌توان آن را به صورت متناوب تغییر داد و یک مبلمان هوشمند از نوع آینه نشان داده شده است که برای هماهنگی با سایر Smart Furniture طراحی شده است. مبلمان، با نصب iPAQ. هنگامی که LCD خاموش است، مبلمان هوشمند دقیقاً مانند یک آینه به نظر می‌رسد. لینوکس در iPAQ نصب شده است و دارای اتصال LAN بی سیم (IEEE 802.11b) است.

امروزه پیشرفت تکنولوژیهای مرتبط با نرم افزار مبل سه بعدی با سرعت بسیار زیادی به رشد خود ادامه می دهد. و به بخش بزرگ و جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. فضایی که ما برای خوردن، خوابیدن، کار و بازی کردن استفاده می کنیم.

1- تکنولوژی موبایل

امروزه افزایش استفاده از تلفن همراه تاثیر شگرفی در طراحی مبلمان های جدید داشته است. هرروز ما زمان زیادی را پشت میزمان می نشینیم. و یا در اتاق نشیمن در حال گشت و گذار در فضای مجازی هستیم. در حال حاضر مردم برای انجام پروژه ها و کارها دیگر نیازمند خروج از منزل نیستند. و بسیاری در پشت مبلمان خود به انجام این امور می پردازند. به این ترتیب طراحان برای راحتی بیشتر و کاربردی کردن محصولات، با بهره گیری از نرم افزار مبلمان سه بعدی, مبلمانها را به پورتهای شارژ، سیستمهای مدیریت کابل و عملگرها و مکانیزم های قابل تنظیم تجهیز میکنند.

در بخشهای مختلف مبلمان، شاید بیشترین تاثیر تکنولوژی در صنعت طراحی نرم افزار مبل سه بعدی اداری دیده شود. امروزه بسیاری از شرکتها درصدد طراحی محیط اداری خود به صورت متفاوتی نسبت به قبل هستند. دیگر کسی به قراردادن چند کارمند بدون دادن فضایی شخصی به هرکدام از آنها در یک اتاق فکر نمیکند. در سیستمهای جدید حریم و فضایی شخصی برای هر کارمند در نظر گرفته شده است. و در کنار هر کارمند پریز برق، پورت و سایر موارد مورد نیاز او در نظر گرفته شده است. از سویی دیگر تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی امکان فروش و بازاریابی مبلمان به صورت آنلاین را افزایش داده است.

2- تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده در صنعت نرم افزار مبلمان سه بعدی به طرحی جامع برای تاثیر هرچه بیشتر بر راههایی که میتواند منجر به خرید مبلمان شود اطلاق میشود. اگرچه امروزه در خرید به صورت آنلاین امکان رویت محصول فراهم شده است. اما آیا یک تصویر دوبعدی میتواند گویای تمامی ویژگیهای یک محصول باشد؟ آیا با یک تصویر دوبعدی میتوان به فضای مورد نیاز مبلمان پی برد؟ جواب این سوالات کاملا منفی است. در راستای حل این مشکل تکنیک نرم افزار مبلمان سه بعدی واقعیت افزوده این امکان را برای خریداران فراهم میکند تا با دیدی بهتر و با توجه به فضایی که دارند اقدام به خرید کنند. و حتی با استفاده از نرم افزار مبل سه بعدی واقعیت اقزوده نسبت به رنگ مورد نظر خود و هارمونی با فضای اطراف نظر بدهند.

در حقیقت با تکنیک نرم افزار مبلمانسه بعدی AR دیگر خریداران مجبور نیستند تا مسافتی را برای بازدید از فروشگاههای مبلمان و دیدن آنها از نزدیک طی کنند. اگرچه تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی واقعیت افزوده هنوز در اوایل راه خود است. اما برخی از شرکتها توانسته اند این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند تا با آپلود عکس منزل به چیدمان مبلمان، اسباب و اثاثیه بپردازند. و تجربه هر چیزی را قبل از خرید برای مشتری فراهم کنند. در حال حاضر تکنولوژی نرم افزار مبلمان سه بعدی واقعیت افزوده تاثیر شگرفی در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی منزل و ادارات داشته است.

3- تکنولوژی نرم افزار مبلمان سه بعدی اینترنت اشیا  (IOT)

اینترنت اشیا (Internet of Things) مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است. و در حقیقت فناوری نرم افزار مبل سه بعدی مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت فراهم میشود. در دنیای طراحی نرم افزار مبلمان سه بعدی و دکوراسیون داخلی این اصطلاح بیشتر به خانه های هوشمند اشاره دارد. این تکنولوژی به ساکنان خود اجازه دیدن و برنامه ریزی کردن برای کنترل و تنظیم روشنایی، تهویه، امنیت و… را فراهم میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا